Influencer turundus Eestis

Tanel Vetik

Digistrateeg

Influencer turundus ehk suunamudijate kasutamine oma toote või teenus reklaamimisel on viimastel aastatel jõudsalt hoogu kogunud. Õige koostöövormi ning strateegia valimine aitab kasvatada äri, luua usaldusväärseid kliendisuhteid ning suurendada brändi nähtavust.

Influencer turundus

Koostöö suunamudijaga ei pea olema tema seinale ostetud pilt või video – see on sageli oluliselt mitmekülgsem koostöö, mis ulatub sotsiaalmeediast väljaspoole.

Influencer turundus Eestis

Tanel Vetik

Digistrateeg

Influencer turundus ehk suunamudijate kasutamine oma toote või teenus reklaamimisel on viimastel aastatel jõudsalt hoogu kogunud. Õige koostöövormi ning strateegia valimine aitab kasvatada äri, luua usaldusväärseid kliendisuhteid ning suurendada brändi nähtavust.

Koostöö suunamudijaga ei pea olema tema seinale ostetud pilt või video – see on sageli oluliselt mitmekülgsem koostöö, mis ulatub sotsiaalmeediast väljaspoole.

Influencer turundus

Influencer turundus ehk suunamudijate kasutamine oma toote või teenus reklaamimisel on viimastel aastatel jõudsalt hoogu kogunud. Õige koostöövormi ning strateegia valimine aitab kasvatada äri, luua usaldusväärseid kliendisuhteid ning suurendada brändi nähtavust.

Influencer turundus

Koostöö suunamudijaga ei pea olema tema seinale ostetud pilt või video – see on sageli oluliselt mitmekülgsem koostöö, mis ulatub sotsiaalmeediast väljaspoole.

Influencer turundus: millest alustada?

Sotsiaalmeedias on piiramata lai valik värvikaid sisuloojaid, kel erinev jälgijate arv, jälgijate asukoht ning kaasatus oma platvormil. Kui influencer turundus on väga uus teema, siis selle kohta saab lähemalt lugeda meie kokkuvõtvast influencer turunduse artiklist.

Õige koostööpartneri valimisel tuleks lähtuda nendest punktidest:

  • Sõnasta (või vähemalt mõtle läbi) oma ettevõtte väärtuspakkumised, väline kuvand ja sõnum, mida enda klientidele edastada soovid.
  • Ole täpne oma toote või teenuse sihtrühma määramisel. Kas suunamudija jälgijad kuuluvad ikka sinna sihtrühma?
  • Mõtle läbi, mida soovid saavutada. Kasvatada müüki, olla rohkem pildis, saada sisu oma kanalitesse? Kui eesmärk paigas, siis on hiljem võimalik koostöö edukust ka erinevate mõõdikute abil analüüsida ning vajadusel oma strateegiat kohandada.

Kui oled need punktid enda jaoks kirja pannud, siis on aeg valida tegevus, mida suunamudija abil ellu viia.

Influencer reklaam: kuidas teha?

Kutsu üritusele

Ideaalne võimalus suurendada oma brändi nähtavust ning jõuda uute potentsiaalsete klientideni. Kui oled avamas uut restorani, kohvikut, salongi või mõnda muud teenust pakkuvat asutust, siis mõtle hoolega läbi oma külaliste nimekiri. Eesti influencerid oskavad läbi story’ide, hashtag’ide ning tägimiste levitada sõna nendeni, kelleni Sa tänasel päeval veel jõudnud ei ole, aga kes võiksid olla Sinu brändist huvitatud. Lisaks teavad influencerid suurepäraselt, mida just nende jälgijad näha soovivad. Seega, teevad nad suure osa turundustööst Sinu eest juba ära.

Hea boonus on see, et saad hõlpsasti nende loodud sisu edasi jagada ka oma turunduskanalites (kui oled autoriõiguste osas eelnevalt kokku leppinud). Kui üritus läheb mõlema poole jaoks meeldivalt, siis on võimalus, et sellest tekib ka pikemaajalisem suhe (turunduskeeles brand ambassador) ning oled mõne äärmiselt väärtusliku püsikliendi sellega endale juurde saanud.

Lase luua sisu oma brändi turunduskanalitesse

Eesti influencerid on väga tugevad sisuloojad ning seda nii foto- kui ka videopildis. Influencerite loodud sisu käib kaasas ka kõige uuemate trendidega, mõjub tavaliste profifotode kõrval igati värskendavalt ning pakub mõnusaid emotsioone, mida tihti näiteks tootefotodelt võib puudu jääb. Pane see enda kasuks tööle ning kogu materjali, mida hiljem oma brändi sotsiaalmeediakanalites ära kasutada.

Onte Digital Influencer Turundus 2

Tee takeover’eid, kus influencer võtab päevaks mõne Sinu sotsiaalmeedia konto üle ning otsustab ise sealse sisu üle. Kui toimetad näiteks riidepoega, siis kutsu mõjuisik poodi proovima erinevaid riideid ning läbi Sinu sotsiaalmeedia oma päeva muljeid jagama. Või äkki meeldib Sulle mõne konkreetse sisulooja sotsiaalmeedia käekiri? Lase tal filmida või pildistada eripärast sisu Sinu brändi turunduskanalitesse, mida endale sobival ajal saad kasutada.

Anna sooduskood fännidele jagamiseks

Kui soovid e-poe müüki suurendada, siis kindlasti tasuks proovida sooduskoodide jagamist. Vali välja näiteks mõni sisulooja, kes on juba Sinu toodete või teenuse armastaja, ning genereeri tema jaoks personaalne sooduskood, mida ta oma jälgijatele saab jagada.

Influencer, kes on juba Sinu toote, teenuse või niši fänn mõjub lihtsalt usaldusväärsemana ka oma jälgijatele.

Hästi mõjuvad siin kampaaniad, kus sooduskoodi jagamise raames näitab sisulooja ka oma lemmiktooteid Sinu brändi lehelt. On suunamudijaid, kes kõiki neile postkasti potsatanud pakkumisi vastu ei võta, aga kui Sul on tõeliselt hea soodustus, siis miks ei peaks ta tahtma seda ka oma jälgijatega jagada.

Anna oma toode või teenus proovimiseks

Õige inimese positiivne tagasiside võib brändi jaoks olla tõeline lotovõit. See võib kõigest mõne hetkega tõsta nii kodulehe külastatavust kui ka müüki. Siin tuleb olla ka valmis negatiivseks tagasisideks, kui kogemus oli halb. Kriitika on muidugi heaks märgiks oma toodet või teenust tulevikus täiustada ning miks mitte see hiljem omaette kampaaniaks pöörata – näe, kuulasime ning tegimegi paremaks.

„näe, kuulasime ning tegimegi paremaks“

Kuna trend liigub rohkem videosisu suunas (TikTok, Reels, Youtube’i jätkuv kasv), siis on see efektiivne võimalus näidata, kuidas toodet või teenust proovitakse, jagada vahetut kogemust ning tekkinud emotsioone jälgijatega.

Loo pikaajaline koostöö ehk leia endale brändisaadik

Teame, et müük võib teinekord aeganõudev olla, sest klientide usaldus tuleb üldjuhul ajaga, siis teadjamad brändid juba on kursis sellega, et pikaajalised koostööd on kasulikud. Suunamudijad, kes on huvitatud pikaajalisest koostööst, on lojaalsed brändile. Nad on suurepärased kandma edasi Sinu brändi väärtuseid, sõnumeid ning miks ka mitte häid pakkumisi. Seega aitab brand ambassador läbi oma igapäevase sisuloome Sinu eest neid usaldusväärseid suhteid luua. Brändisaadikuga on võimalik luua ka sisu, mis on ehedam ning mõjub vaataja jaoks vähem otsemüügina.

Kui tunned, et influencer reklaam on midagi, mis võiks olla sinu brändile kasulik, siis võta meiega ühendust!
Aitame Sul välja töötada sobiva strateegia ning leida õiged sisuloojad.

Artikkel meeldis?

Liitu uudiskirjaga

Nagu uudiskirjad ikka, aga kaks korda kuus ja võimalikult praktiline.

        Tutvu teenuste ja hindadega

        Vaata ka meie teisi artikleid

        Tutvu teenuste ja hindadega

        Vaata ka meie teisi artikleid