Müügi ja turunduse automatsioon

Tanel Vetik

Digistrateeg

Müük on eduka ettevõtte alus ja turundus eduka müügi üks tugisambaid. Ühtlasi võtavad need ka väga suure osa päevasest töömahust ja täielikult ära delegeerida ka ei saa. Paraku, pole enamus ettevõtjatel tegelikult aega kõikide tööde kõrvalt müügi ja turundusega põhjalikult tegeleda. Kuigi tegelikult tahaks.

Probleemi mõistmiseks tuleks esmalt vastata küsimustele: mis on turundus, mis on digiturundus; ja milline on minu kliendi ostuteekond?

Iga ettevõtja ilmselgelt teab vähemalt ühte vastust nendele küsimustele, aga kui põhjalikult on ta need enda jaoks mõtestanud? Tõenäoliselt mitte väga ja turundus on lihtsalt mingi tegevus müügi edendamiseks, mis võtab raha ja päris täpselt ei olegi teada milline turunduse platvorm siis töötab ja miks mõni üldse tulemusi tagasi ei too. Võib juhtuda, et pole lihtsalt olnud piisavalt aega, et neid turunduse kanaleid põhjalikult välja arendada.

Müügi ja turunduse automatsioon

Tanel Vetik

Digistrateeg

Müük on eduka ettevõtte alus ja turundus eduka müügi üks tugisambaid. Ühtlasi võtavad need ka väga suure osa päevasest töömahust ja täielikult ära delegeerida ka ei saa. Paraku, pole enamus ettevõtjatel tegelikult aega kõikide tööde kõrvalt müügi ja turundusega põhjalikult tegeleda. Kuigi tegelikult tahaks.

Probleemi mõistmiseks tuleks esmalt vastata küsimustele: mis on turundus, mis on digiturundus; ja milline on minu kliendi ostuteekond?

Iga ettevõtja ilmselgelt teab vähemalt ühte vastust nendele küsimustele, aga kui põhjalikult on ta need enda jaoks mõtestanud? Tõenäoliselt mitte väga ja turundus on lihtsalt mingi tegevus müügi edendamiseks, mis võtab raha ja päris täpselt ei olegi teada milline turunduse platvorm siis töötab ja miks mõni üldse tulemusi tagasi ei too. Võib juhtuda, et pole lihtsalt olnud piisavalt aega, et neid turunduse kanaleid põhjalikult välja arendada.

Müük on eduka ettevõtte alus ja turundus eduka müügi üks tugisambaid. Ühtlasi võtavad need ka väga suure osa päevasest töömahust ja täielikult ära delegeerida ka ei saa. Paraku, pole enamus ettevõtjatel tegelikult aega kõikide tööde kõrvalt müügi ja turundusega põhjalikult tegeleda. Kuigi tegelikult tahaks.

Probleemi mõistmiseks tuleks esmalt vastata küsimustele: mis on turundus, mis on digiturundus; ja milline on minu kliendi ostuteekond?

Iga ettevõtja ilmselgelt teab vähemalt ühte vastust nendele küsimustele, aga kui põhjalikult on ta need enda jaoks mõtestanud? Tõenäoliselt mitte väga ja turundus on lihtsalt mingi tegevus müügi edendamiseks, mis võtab raha ja päris täpselt ei olegi teada milline turunduse platvorm siis töötab ja miks mõni üldse tulemusi tagasi ei too. Võib juhtuda, et pole lihtsalt olnud piisavalt aega, et neid turunduse kanaleid põhjalikult välja arendada.

Kuidas automatiseerida turundust

Enne turundustegevuste automatsiooni strateegia kaardistamist, tuleks panna kirja kõik planeeritavad turunduse kanalid (Google, Facebook, e-mail, LinedIn, Pinterest jmt.) ning kaardistada potentsiaalse kliendi teekond sinu esimesest brändi puutepunktist korduvostuni. Just, mitte esimese ostuni – korduvostuni, sest kliendi eluea väärtus võiks olla sinu eesmärk. Esimese müügi saamise hind on alati kõige suurem ja täiendavat müüki teha on lihtsam. Nii, siis, nüüd on kõik kanalid ja teekonnad kaardistatud.

Alustame tööprotsesside lisamisega: milliste platvormide puhul tuleb minul midagi iga kord teha, millal piisab vähestest või ühekordsetest tegevustest, millal ei peagi midagi tegema ja millal saab rohkem kui ühe tegevuse omavahel kombineerida. Selle harjutusega saame selge ülevaate, mis on töökoormus iga turundustegevuse haldamiseks.

Nüüd, tuleks vaadata kus saab vägesid ühendada (nt. e-maili automatsiooni tarbeks Facebooki reklaami kampaania abil liitujaid koguda, Google taasturunduse kampaaniad lähtuvalt kindlatest tegevustest kodulehel, Google Ads reklaami sihtimise optimeerimine vastavalt reklaami edukusele jpm.). Kõige populaarsemat turunduse automatsioonid on:

Kuidas automatiseerida müüki

Turunduse automatsioonid selged (kui viitsisid eelmist peatükki mõttega lugeda), nüüd vaatame müügi automatiseerimist. Ilmselt on sul mõttes juturobotid, kõnekeskused ja spämmkirjad. Spämmi me kindlasti ei soovita saata, aga sihitud ja asjakohast külma e-kirja kampaaniat soovitame. Nii, nagu sinul on liiga vähe aega uute ärikontaktide ja koostööpartnerite otsimiseks, on samamoodi kiire ka sinu potentsiaalsel kliendil. Selleks, et püsida meeles ja pakkuda väärtust juba enne koostöö alustamist, on hea saata mõistliku ajavahemikuga (nt 1 kord kuus) oma teenuseid ja väärtuspakkumisi tutvustavaid külmasid kirju. B2B maastikul on see täiesti GDPR regulatsioonide järgi lubatud. Sellist kommunikatsiooni on võimalik täielikult automatiseerida – tarvis on vaid kontaktandmeid.

Teine viis müügi automatiseerimiseks on tõenäoliselt tuttav igale e-poodnikule, sest tegemist on olemasolevatele klientidele täiendavate toodete ja teenuste müük. B2C maastikul oleks selleks vaja eelnevalt kliendi nõusolek saada, ja kuigi B2B poole pealt see vajalik ei ole, siis on see ikkagi good to have. Kõige parem viis selle jaoks on e-maili automatsioon, Facebooki dünaamiline reklaam ja Google dünaamiline taasturundus. Lisaks, on võimalik seadistada e-kirjasid välja saatma, kui kliendi soetatud toode on otsa saamas või kui tema ostetud toode läheb väga hästi mõne alternatiivse toote või teenusega.

Kolmas müügi automatsiooni meetod polegi otseselt müügi “tegemisega” seotud, vaid pigem on see protsesse toetav tegevus. Potentsiaalse kliendi teekonna ülesmärkimine võib ajapikku päris suure osa töömahust enda alla võtta (eriti, kui müügitorus on mitukümmend prospekti). Siin tõttab appi müügitoru atuomatsioon, mis ise hoiab e-kirjadel silma peal, lahterdab tegevused õigete kontaktide alla, loob ülesanded tekstis lubatud tegevuste kohta ja palju muud. Need tarkvarad on küll tasulised ja sageli kallid, aga kui ühe müügi hind ulatub sadadesse või isegi tuhandetesse eurodesse, siis võib-olla on aeg hakata asju automatiseerima.

Kõiksugu turunduse ja müügi automatsiooni küsimuste osas võib julgelt meie poole pöörduda. Me ei võta sinu raha, kui sa just ise meie teenuseid proovida ei soovi. Küsimused ja konsultatsioon on tasuta.

Artikkel meeldis?

Liitu uudiskirjaga

Nagu uudiskirjad ikka, aga kaks korda kuus ja võimalikult praktiline.

        Tutvu teenuste ja hindadega

        Vaata ka meie teisi artikleid

        Tutvu teenuste ja hindadega

        Vaata ka meie teisi artikleid