Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema

Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.
Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Google reklaami segmenteerimine edasijõudnutele

Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaami kasutamine ilma sihtrühma täpselt määramata võib tähendada raisatud eelarvet ja kehvasid tulemusi.
Kui tahad, et sinu reklaamid jõuaksid just nende inimesteni, kes on tõesti huvitatud, pead õppima segmenteerimist.
Ehk teisisõnu – pead jagama oma sihtgrupi väiksemateks osadeks ja suunama neile täpsemad reklaamid.
Selles artiklis vaatame, kuidas Google reklaami segmenteerimine töötab ning kuidas sina saad seda nutikalt kasutada. See pole midagi väga keerulist – lihtsalt tuleb teada, millised võimalused sul olemas on.
Segmenteerimine: Google reklaami peidetud aare
Google võimaldab sul luua nii-öelda vaatajate gruppe ehk segmente, mis tähendab, et sa saad valida ise, kellele oma reklaame näitad. Näiteks võid sihtida inimesi, kes on hiljuti otsinud teatud märksõnu, külastanud kindlaid veebilehti või huvituvad mingist teemast.
Näiteks, kui müüd spordivarustust, siis saad sihtida inimesi, kes on otsinud “parimad jooksutossud 2025” või külastanud spordipoodide lehti. Selline sihtimine on palju täpsem kui lihtsalt “mehed vanuses 18–35”.
Elusündmustel ja huvidel põhinev sihtimine
Google suudab mõnikord ära tunda, kui inimese elus toimub midagi suurt – näiteks kui ta kolib, abiellub või lõpetab kooli. Seda nimetatakse elusündmuste sihtimiseks.
Kui keegi kolib, vajab ta uut mööblit. Kui keegi abiellub, võib ta otsida pulmakleiti, fotograafi või reisipaketti. Sina saad selle info põhjal näidata talle sobivat reklaami.
Näiteks, kui sa pakud pulmafotograafia teenust, on mõistlik näidata reklaami just neile, kes on abiellumas – mitte lihtsalt kõikidele naistele vanuses 20–30.

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.
Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Käitumisel põhinev segmenteerimine
Üks kõige võimsamaid võimalusi on Google reklaami remarketing, ehk reklaamide näitamine neile, kes on sinu veebilehte juba külastanud.
Aga veel parem on see, et saad sihtida inimesi, kes on näiteks käinud tootelehel ja pannud toote ostukorvi, aga ei ole veel ostu lõpetanud.
Näiteks kui keegi vaatas sinu e-poes seljakotti ja lisas selle korvi, aga ei ostnud, siis saad talle hiljem meelde tuletada, et see kott ootab teda.
See töötab väga hästi, sest inimene oli juba ostuhuvi üles näidanud.
Ajastus, seadmed ja asukoht
Sageli on tähtis teada, millal, kus ja millise seadmega inimesed su reklaame näevad. Näiteks võib juhtuda, et inimesed teevad ostu pigem mobiilis, mitte arvutis. Või siis klõpsatakse reklaami rohkem just nädalavahetusel.
Kui müüd näiteks toidukullerteenust, on mõistlik näidata reklaame mobiilikasutajatele tööpäeviti kell 17–21 – just siis, kui nad mõtlevad, mida õhtuks süüa.
Samamoodi võid sihtida reklaami ainult neile, kes asuvad Tallinna kesklinnas, mitte näiteks väiksemas maakohas, kuhu sa teenust ei paku.
Tulemustest õppimine
Oluline on mitte lihtsalt segmenteerida, vaid ka jälgida, milline sihtgrupp toob tulemusi. Google reklaami kontos saad vaadata, kui palju iga segment maksab, kui palju klikke see toob ja kas inimesed teevad lõpuks ka ostu.
Kui näed, et üks sihtgrupp toob häid tulemusi väikese kuluga, siis tasub seda suurendada. Kui mõni segment ei tööta üldse, saad selle välja lülitada ja raha mujale suunata
Google reklaamide segmenteerimine aitab sul jõuda õigete inimesteni õigel ajal. Sa saad sihtida inimesi selle järgi, mida nad otsivad, kus nad asuvad, millist seadet kasutavad ja palju muud.
Alustuseks ei pea kõike korraga proovima. Vali üks-kaks segmenti ja hakka testima. Näiteks loo kohandatud segment inimestest, kes on huvitatud mingist kindlast tootest või vaadanud juba sinu veebilehte. Tee neile eraldi reklaam ja vaata, kas tulemused paranevad.
Nutikas segmenteerimine võib teha suure vahe tulemustes. Kui tead, kellele sa reklaami näitad, säästad raha ja saad ka paremad tulemused.