Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema

Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.
Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Google reklaami Responsive Seach Ads - lase Googlel kombineerida

Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaami kasutavad tänapäeval mitmed ettevõtted, et internetis tuntust kasvatada.
Kui keegi otsib Googles näiteks “parim pitsakoht Tallinnas“, siis just Google reklaam aitab näidata sulle sobivaid pakkumisi.
Aga kas teadsid, et reklaame saab teha ka nii, et need kohanduvad automaatselt vastavalt inimese otsingule?
Selles artiklis räägime Responsive Search Adsidest ehk kohanduvatest otsingureklaamidest – uuest reklaamitüübist, mida Google ise soovitab.
Mis on Responsive Search Ads?
Responsive Search Ad ehk RSA on reklaam, mis ei koosne ühest kindlast tekstist, vaid mitmest võimalikust variandist.
Reklaami looja lisab mitmeid pealkirju ja kirjeldusi ning Google valib neist sobiva kombinatsiooni vastavalt sellele, mida inimene otsib.
Erinevalt vanemat tüüpi reklaamidest, kus tuli ise kõik kindlaks määrata, annab RSA rohkem paindlikkust.
Näiteks võid sisestada kuni 15 pealkirja ja 4 kirjeldust, mille põhjal Google loob erinevaid reklaamiversioone.

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.
Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Kuidas RSA töötab?
Sina kui reklaami looja kirjutad mitmeid pealkirju ja kirjeldusi. Google testib neid omavahel – näiteks näitab ühele inimesele üht kombinatsiooni ja teisele teist.
Aja jooksul saab Google teada, millised kombinatsioonid toimivad kõige paremini. Nii saab reklaam ise targemaks.
Lisaks kohandub reklaam vastavalt seadmele (mobiil või arvuti), inimese asukohale, otsingusõnadele ja muudele teguritele.
See tähendab, et inimene näeb täpselt talle sobivat sõnumit, mis suurendab võimalust, et ta klikib sinu reklaamile.
Miks RSA on kasulik?
1. Paremad tulemused
Google on öelnud, et RSA-d toovad tavaliselt 5–15% rohkem klikke kui nö “tavalised” reklaamid. Rohkem klikke tähendab rohkem külastajaid ja potentsiaalseid kliente.
2. Ajavõit
Sa ei pea ise kõiki reklaamiversioone testima – Google teeb seda sinu eest automaatselt.
3. Asjakohasemad reklaamid
Kuna Google kohandab reklaami vastavalt inimese otsingule, on see palju täpsem ja kasulikum.
Kas Google reklaami RSA tähendab, et kaotame kontrolli?
Üks asi, mida reklaamijad RSA juures mõnikord kritiseerivad, on liigne automatiseerimine.
Kuna Google valib ise, millised pealkirjad ja kirjeldused kokku sobitada, siis ei saa sa alati teada, milline reklaamiversioon reaalselt inimestele kuvatakse.
See võib olla probleem, kui sul on väga täpne brändikeel või kui sa tahad sõnumit alati teatud viisil edastada.
Näiteks võib juhtuda, et Google kuvab esimeses reas mõne üldise pakkumise, samas kui sina oleks soovinud rõhutada just toodet või brändinime.
Sellises olukorras saab kasutada pinningut ehk tekstide “lukustamist”, kuid see vähendab Google võimalusi katsetada uusi kombinatsioone.
Seega tuleb leida tasakaal – lubada Googlel testida, aga samal ajal hoida olulised sõnumid kontrolli all.
Kuidas luua hea Google reklaami RSA?
Siin on mõned lihtsad nõuanded:
- Kirjuta erinevad pealkirjad – näiteks üks võib rõhuda soodsale hinnale, teine kiirele tarnele, kolmas heale kvaliteedile. Ära korda samu sõnu.
- Lisa tugevad tegevusele kutsuvad fraasid – näiteks “Osta kohe”, “Telli täna” või “Vaata pakkumist”.
- Mõtle mobiilile – hoia tekstid lühikesed, sest väiksematel ekraanidel ei mahu kõik ära.
- Kasuta pinningut ainult vajadusel – kui tahad, et kindel tekst oleks alati näiteks esimeses pealkirjakastis, saad selle sinna lukustada. Aga kui lukustad liiga palju tekste, ei saa Google kombineerida erinevaid versioone ja tulemused võivad halveneda.
Levinud vead ja kuidas neid vältida
- Liiga sarnased pealkirjad – kui kõik pealkirjad on peaaegu ühesugused, pole Googlel midagi kombineerida.
- Kõikide tekstide kinnitamine – see piirab Google võimalusi katsetada ja vähendab RSA eeliseid.
Responsive Search Ads on tänapäevane ja nutikas viis, kuidas teha Google reklaami.
See säästab aega, parandab tulemusi ja kohandub iga kasutaja otsinguga.
Samas tuleb meeles pidada, et liiga palju automatiseerimist võib tähendada vähem kontrolli reklaami sisu üle. Seega tasub RSA-sid kasutada teadlikult ja läbimõeldult.
Kui sa pole veel Google reklaami RSA-d proovinud, on nüüd hea aeg alustada.