Sellest Google Ads asjast lähemalt
Tanel Vetik
Digistrateeg
Turundusjuht lajatab, et: “hakkame Google’s reklaami näitama, sest meie kliendid on seal”, aga mida see päriselt tähendab ja mis imeloom see Google Ads on?
Google Ads aitab jõuda õige sihtrühmani, ehk tarbija juurde, kes sinu toodetest ja teenustest ka päriselt huvitatud on. Nad juba otsivad seda Google otsingumootoris ning algoritmide abil saame õige reklaami ja õige otsingu omavahel tuttavaks teha. Ja mis võib-olla kõige tähtsam – sa jõuad just nende inimesteni, kes reaalselt on nõus ka toodete või teenuste eest maksma.
Nagu iga turundusliku tööriistaga, tuleb ka Google reklaamidega mõningaid safety-first näpunäiteid jälgida.
Sellest Google Ads asjast lähemalt
Tanel Vetik
Digistrateeg
Turundusjuht lajatab, et: “hakkame Google’s reklaami näitama, sest meie kliendid on seal”, aga mida see päriselt tähendab ja mis imeloom see Google Ads on?
Google Ads aitab jõuda õige sihtrühmani, ehk tarbija juurde, kes sinu toodetest ja teenustest ka päriselt huvitatud on. Nad juba otsivad seda Google otsingumootoris ning algoritmide abil saame õige reklaami ja õige otsingu omavahel tuttavaks teha. Ja mis võib-olla kõige tähtsam – sa jõuad just nende inimesteni, kes reaalselt on nõus ka toodete või teenuste eest maksma.
Nagu iga turundusliku tööriistaga, tuleb ka Google reklaamidega mõningaid safety-first näpunäiteid jälgida.
Turundusjuht lajatab, et: “hakkame Google’s reklaami näitama, sest meie kliendid on seal”, aga mida see päriselt tähendab ja mis imeloom see Google Ads on?
Google Ads aitab jõuda õige sihtrühmani, ehk tarbija juurde, kes sinu toodetest ja teenustest ka päriselt huvitatud on. Nad juba otsivad seda Google otsingumootoris ning algoritmide abil saame õige reklaami ja õige otsingu omavahel tuttavaks teha. Ja mis võib-olla kõige tähtsam – sa jõuad just nende inimesteni, kes reaalselt on nõus ka toodete või teenuste eest maksma.
Nagu iga turundusliku tööriistaga, tuleb ka Google reklaamidega mõningaid safety-first näpunäiteid jälgida.
Mis on Google Ads?
See on tasuline PPC ehk pay-per-click reklaamikanal, mis tähendab seda, et maksad iga kord, kui inimene klikib just sinu reklaamile või vaatab visuaalset (banner või YouTube video) reklaami. See on küll väga lihtne kirjeldus, aga nii ta käib. Vahetad raha liikluse ja kaasatuse vastu.
Mida paremini sihitud reklaamid, seda asjakohasem liiklus, mis kõik tõlgendub suuremaks käibeks ja ROI’ks (Return on Investment).
Kui Google Ads reklaamikonto on seadistatud ja panid reklaamide eesmärgiks olla otsingutulemuste eesotsas, siis iga reklaamil tehtud klikk läheb maksma mingi teatud summa (CPC – Cost Per Click e. klikihind). Klikihinnale saab panna hinnalae (näiteks €2), aga ei pea panema. Kõige suurem ühe kliki hind, mida oleme näinud, on €145 ja kõige odavam on €0.002. Tasub ainult silmas pidada, et enda reklaami ei pruugi alati näha.
Millest sõltub klikihind?
Klikihinna otsustab Google algoritm oksjoni vormis – kes on valmis mingi positsiooni eest rohkem või vähem maksma. Näiteks, kui oled kampaanias pannud maksimaalse klikihinna €1 peale ja konkurent on pannud €1.15 peale, siis saab konkurent lehe esimese positsiooni, sina teise ja kõik teised maksavad vähem kui sina. Vähemalt nii väidab Google.
- Tegelikkuses on asi hulka keerulisem ja klikihinnaga korelleerub kõige suuremal määral sinu reklaami ja märksõna QS (Quality Score) e. kvaliteediskoor. Kvaliteediskoori moodustab suur arv erinevaid tegureid, nagu:
Reklaami ja märksõna relevantsus maandumislehega ning otsinguterminiga. - Oodatav keskmine klikkimise määr (CTR – Click Through Rate).
- Maandumislehe kogemus (kodulehel veedetud aeg, põrkemäär jne.).
- Sinu näitajad keskmise konkurendi suhtes. Kas alla keskmise või üle keskmise.
Saadud kvaliteediskoor korrutatakse seejärel maksimaalse klikihinnaga ja saadakse reklaami Ad Rank, ehk positsioon. Kvaliteediskoor mängib aina suuremat rolli reklaami positsiooni saamisel, aga endiselt on võimalik rahaga see erinevus kinni katta – Google tahab ka teenida.
See tähendab, et praktikas võib esimese koha positsiooni saavutada vähesema raha ja suurema kvaliteediskooriga, saades klikihinnaks €0.9, kui madala kvaliteediskooriga konkurent peab sama, lehe esimese positsiooni eest tasuma €2.4. Optimeeritud ja kõrge kvaliteediskooriga reklaamid saavad sama eelarve eest märgatvalt rohkem tulemusi.
Vaatame allpool kiirelt üle, et kuidas käib Google Ads keskkonnas reklaamide loomine ja seadistamine.
Alustame algusest
Reklaami saab iga inimene teha, kui raha ja tahtmist on. Olgugi, et turundus viib esmalt raha välja on selle pikem eesmärk siiski raha juurde teenida ning leida uusi maksvaid kliente võimalikult hea tasu eest.
Google Ads turunduse eelised teiste turunduskanalite ees:
- PPC reklaamid on kuluefektiivsemad.
- PPC reklaamid annavad kiireid tulemusi.
- Saad hõlpsasti kontrollida ja testida oma reklaame.
- PPC reklaamid võimaldavad sihtida juba ostuotsuse lähedal olevaid külastajaid.
- Algoritmi muudatused mõjutavad PPC reklaame üldiselt vähem kui SEO poolt.
- PPC reklaamid aitavad skoorida isegi madalate domeenireitingute korral.
- PPC reklaamide andmed võivad parandada sinu SEO strateegiat.
Peamised mõisted ja lühendid
Et mõista kogu tervikut ja hallata märksõnade reklaami edukalt, tuleb selgeks teha peamised mõisted. Kõige olulisemad neist on:
Campaign Type – ehk kampaania tüüp. See on kõige esimene samm PPC reklaamide seadistamiseks. Mõtle siinkohal oma kampaania võtmesõnumile või teemale, mida soovid läbi reklaami edastada.
AdRank – paneb paika sinu reklaami asukoha tulemuste lehel. Mida kõrgem on väärtus, seda paremal kohal asub reklaam konkreetsetes otsingutulemustes. Ja seda suurem on ka tõenäosus, et kasutajad sinu reklaamil selle otsustava kliki teevad.
Bidding ehk pakkumised – kogu süsteem on üles ehitatud pakkumissüsteemil. See tähendab seda, et kui hakkad märksõnade reklaami koostama, valid maksimaalse pakkumise summa, mida oled nõus ühe kliki eest maksma. Siin on võimalik madalam Ad Rank suurema pakkumisega kompenseerida, et säilitada paremat kohta otsingutulemuste lehel.
Pakkumiste strateegia valimisel on palju erinevaid variante, millest populaarseimad on:
- Maximum Clicks – ehk etteantud eelarve eest püüab Google algoritm võimalikult palju reklaamiklikke saada.
- Target Impression Share – on pakkumise strateegia, mis keskendub reklaami nähtavusele. Võimalik on valida mis positsiooni poole algoritm püüdleb (top 1, top 3 või maksimaalne kuvamine). Lisaks, on võimalik ka maksimaalset klikihinda määrata.
- Maximum Conversions – ehk etteantud eelarve sees peab Google algoritm saama võimalikult suure arvu konversioone. Lisaks, on võimalik määratleda ühe konversiooni sihitud keskmist hinda (target CPA), ehk algoritm püüab keskmist konversioonihinda etteantud hinnaskaalas hoida (näiteks €15 ühe konversiooni kohta).
Mõned olulisemad terminid Google Ads turunduse paremaks mõistmiseks on veel:
- Click-Through Rate ehk CTR – on sinu reklaamil tehtud klikkide arv, mis on jagatud reklaami vaatamiste arvuga. Kõrgem CTR näitab suuremat huvi reklaamisisu suhtes, mis vastab otsingu kavatsusele ja sihib asjakohaseid märksõnu. Näitajat arvestatakse protsendipunktides.
- Conversion Rate ehk CRV – konversioon on mingi teatud kasulik tegevus, mida reklaami peale klikkija peab tegema. Näiteks, võib konversioon olla ostmine, registreerimine, päringuvorm jne. Kõige lihtsamalt öeldes näitab see seda, kui suur osa kodulehe liiklusest konverteerus. Konversioone on reeglina 1-3 ja üks külastaja võib sooritada ka mitu konversiooni.
- Display Network – koosneb partnerite lehtedest nagu näiteks inimeste blogid, uudiste lehed jne. Sellised reklaamid võivad olla nii teksti-, video-, kui ka pildipõhised. Neid kuvatakse koos sinu sihtmärksõnadega ühtiva ja asjakohase sisuga.
- Ad Extensions – on reklaamilaiendid ja võimaldavad reklaami ilma lisatasuta põhjalikumaks muuta, lisades täiendavaid väärtuspakkumisi reklaamteksti kohale, alla või külje peale. Reklaamilaiendeid on erinevaid ja kõiki ei saagi alati kasutada. Peamised reklaamilaiendid on: saidi lingid, kõnelaiend, asukoha laiend, pakkumise või rakenduse laiend.
- Keywords – märksõnad on Google jaoks olulised! Nende puhul valida pigem rohkem kui vähem ja märksõnade lisamisel vali kõige paremini sobivam märksõna match type (broad, exact, phrase). Sihi alati õigeid ja asjakohaseid märksõnu, mis sinu toote või teenuse juurde kuuluvad.
- Quality Score – ehk kvaliteediskoor mõõdab reklaami kvaliteeti klikkimise määra (CTR), märksõnade asjakohasuse, sihtlehe kvaliteedi ja varasemate SERP-de toimivuse järgi. Kvaliteediskoor on sinu reklaami asetuse määrav tegur.
Alustame seadistamisega
- Pane paika oma konto eesmärgid. Mõtle läbi, kes on sinu kliendid, mida nad soovivad ja otsivad, mis seadmeid (arvuti, nutitelefon) nad kasutavad ja mis väärtuspakkumised nende jaoks kõige asjakohasemad on.
- Tee ära märksõnade uuring! Selleks on internetis abiks ka mitmeid tasuta tööriistu, nagu Answerthepublic ja Google Trends.
- Struktureeri oma Google Ads konto erinevateks reklaamikampaaniateks ja reklaamirühmadeks, millest igaüks sisaldab asjakohaseid märksõnu ja reklaame. Pigem teha rohkem reklaame ja kampaaniaid, mis kõik saavad veidi vähem liiklust (aga liiklus on kvaliteetsem), kui siis püüda kõiki inimesi ühe-kahe Google otsingureklaamiga.
- Kui oled oma ettevõtte jaoks sobivad märksõnad leidnud, saad oma reklaamid otsingutulemustesse paigutada, valides optimaalseima pakkumisstrateegia e. Bidding Strategy. Kui konkurents märksõnade pärast on suur, on sinu klikihind (CPC) pakkumise tegemiseks sageli selle võrra kõrgem.
- Reklaami loomine. Heal reklaamil on lisaks asjakohastele märksõnadele ka mõjuv pealkiri ja CTA, ehk kutse mingi tegevuse tegemiseks. Siinkohal tasub olla originaalne ja võtta hetk enda sihtrühma valupunktide mõistmiseks!
- Loo asjalik ja mobiilisõbralik maandumisleht, mis keskendub müüdava toote või teenuse eelistele ja funktsioonidele. Ära unusta, et hea ja kasulik sisu ning kvaliteetsed pildid on kodulehel määrava tähtsusega. Vaata oma koduleht keskmisest kriitilisema pilguga üle. Katsu end kliendi rolli panna ja proovi müügiteekond ise läbi teha.
- Konversioonide jälgimiseks paigalda veebisaidile Google Analyticsi ja Google Tag Manageri kood. Kui kasutad ka Facebook reklaame, siis paigalda Facebook Pixel ka enda maandumislehele.
- Reklaamikulude haldamiseks määra kampaaniatasemel päevaeelarve. Seda saad soovi korral alati muuta.
- Eduka reklaamikampaania võti on regulaarne ja strateegiapõhine optimeerimine, A/B testimine ning kliendiprofiilide hüpoteeside testimine kõikide sinu peamiste reklaamide ja sihtlehtede suunal.
Mõned tähelepanekud enne lõppu
Google reklaamid ja Google turundus üldisemalt ongi keskmisest tehnilisem, aga see ei tähenda, et ta oleks kehvem kui meiliturundus või sotsiaalmeedia reklaamid. Google reklaamidega on väga lihtne üle maksta, sest algoritm on sel moel üles ehitatud, et kvaliteediskoor on võrdlemisi peidetud tegur ning raha täidab puudujäägid automaatselt ära.
Korrektselt ja põhjalikult ehitatud Google reklaamid toovad pea alati kasumliku tulemuse – väga vähestes valdkondades on Google reklaamid mittetasuvad. Enamik juhtudel on tegu kas ebapiisava seadistusega, vale ajastusega või ebapiisava sihtimisega, mis tuleneb enda kliendiprofiili mittetundmisest.
Soovitatav on alati kasutada vähemalt kolme reklaami iga reklaamrühma kohta, et erinevaid reklaamtekste, CTA’sid ja kombinatsioone testida. Meie pole veel kohanud juhust, kus esimese korraga oleks Google reklaam parima ehituse ja seadistuse peale ehitatud – suurem osa tööst algab peale kampaania seadsitamist, kui hakkad asju optimeerima ja täpsemaks tegema. Andmete põhjal tehtud otsused on kõige täpsemad ja spekulatsioonide jaoks on Google reklaamides pigem vähe ruumi.