Miks ma ei näe enda Google Ads reklaami?

Tanel Vetik

Digistrateeg

Küsimus, mida praktiliselt iga Google turundusega alustav ettevõtja ühel hetkel endalt või oma digiturunduse agentuurilt küsib. Sul on ikkagi raha investeeritud ja iga hiireklikk maksab – miks siis sina oma reklaami ei näe? Ega sa ei plaanigi ju selle peale vajutada ja oma raha põletada.

Ei näe Google Ads reklaami

Tegelikult on seal väga palju erinevaid põhjuseid, miks enda reklaami ei nähta. Ja see ei kehti ainult Google’s , vaid sisuliselt kõik otsinguplatvormid alates Bing ja Yahoo Läänemaailmas, Yandex venekeelses geograafias ja lõpetades Baidu’ga Hiinas. Ma arvan, et põhjus peitub kuskil tehisintellekti ja sihtimisstrateegia vahel.

Miks ma ei näe enda Google Ads reklaami?

Tanel Vetik

Digistrateeg

Küsimus, mida praktiliselt iga Google turundusega alustav ettevõtja ühel hetkel endalt või oma digiturunduse agentuurilt küsib. Sul on ikkagi raha investeeritud ja iga hiireklikk maksab – miks siis sina oma reklaami ei näe? Ega sa ei plaanigi ju selle peale vajutada ja oma raha põletada.

Tegelikult on seal väga palju erinevaid põhjuseid, miks enda reklaami ei nähta. Ja see ei kehti ainult Google’s , vaid sisuliselt kõik otsinguplatvormid alates Bing ja Yahoo Läänemaailmas, Yandex venekeelses geograafias ja lõpetades Baidu’ga Hiinas. Ma arvan, et põhjus peitub kuskil tehisintellekti ja sihtimisstrateegia vahel.

Ei näe Google Ads reklaami

Küsimus, mida praktiliselt iga Google turundusega alustav ettevõtja ühel hetkel endalt või oma digiturunduse agentuurilt küsib. Sul on ikkagi raha investeeritud ja iga hiireklikk maksab – miks siis sina oma reklaami ei näe? Ega sa ei plaanigi ju selle peale vajutada ja oma raha põletada.

Ei näe Google Ads reklaami

Tegelikult on seal väga palju erinevaid põhjuseid, miks enda reklaami ei nähta. Ja see ei kehti ainult Google’s , vaid sisuliselt kõik otsinguplatvormid alates Bing ja Yahoo Läänemaailmas, Yandex venekeelses geograafias ja lõpetades Baidu’ga Hiinas. Ma arvan, et põhjus peitub kuskil tehisintellekti ja sihtimisstrateegia vahel.

Mis toimub Google ja teiste otsinguplatvormide telgitaguses?

Päris ausalt öeldes, me ei tea seda. Tegelikult teavad seda väga vähesed – isegi enamus Google ja teiste otsingumootori töölistest ei tea seda. Tehisintellekti skriptid ja nüansid on väga (loe: tohutult) salaja hoitud konkurentsieelis. Kui inimesed teaksid kuidas Google töötab, siis oleks igas suuremas linnas oma kohalik Google otsingumootor.

Me teame praktikas ja katse-eksituse meetodil testitud nippe ja strateegiaid, mida erinevad ettevõtted on läbi proovinud ja dokumenteerinud. Õnneks avaldab Google pisikesi vihjeid siin-seal, et aidata SEO ning digitaalse turunduse ettevõtetel oma tööd paremini teha. Siin lisa sinna valemisse veel iga mõne kuu tagant tehtavad muudatused ja uuendused – see kõik on keeruline ja põnev üheaegselt.

Mida me siis üldse teame?

Google on avaldanud, et otsingumootor on sisuliselt lihtsalt üks algorütm, mis kasutab palju erinevaid matemaatilisi valemeid, et selgitada välja milline internetis otsingu sooritanud inimene kõige paremini temale sobivate reklaamidega kokku sobitada, et see inimene nendele vajutaks ja konversiooni sooritaks. See ei pruugi olla sina – isegi, kui see sinu ettevõte on. Tegelikult, just sellepärast, et see sinu ettevõte on. Google on targem kui me tahaksime uskuda.

Mida ta selles arvutuskäigus täpselt arvesse võtab, seda saab ainult spekuleerida.
Kindlalt teame, et arvestatakse:

  • kvaliteediskoori,
  • maandumislehe sisu,
  • eelarvet,
  • maksimaalset klikihinda,
  • konkurentide investeeringuid,
  • reklaamtekstide relevantsust,
  • sihtimisstrateegiat,
  • konversioonide teekonda,
  • konversioonide tüüpe,
  • varasemalt konverteerunud inimeste profiile,
  • otsingu sooritaja profiili,
  • ja palju muud veel, mida Google pole täna avalikustanud.

Aga miks mina ei näe reklaami, kui olen ise ettevõtte esindaja?

Lihtne vastus oleks, sest Google arvates ei ole sa potentsiaalne klient. Tõenäoliselt teab ta juba, et töötad või juhid seda ettevõtet ning oma globaalse andmebaasi käitumismustrite analüüsist selgub, et ettevõtte omanikud ei taha oma enda reklaamide peale vajutada ning oma teenuseid sel moel tellida või osta.

Pikem vastus oleks, sest õigesti seadistatud reklaamikampaania eesmärk on oma meedia eelarvet võimalikult oskuslikult ära kasutada. Sõltuvalt kampaania tüübist, makstakse reklaami eest kas klikipõhiselt (nt. märksõna kampaaniad, display kampaaniad), vaatamise eest (video- ja display reklaamid) või konversiooni eest (target CPA – pay per conversion pakkumise strateegia).

Teine põhjus võib olla, et lihtsalt ei sobitu sihitud valimisse. Kui kampaania raames sihitakse 25-35-aastaseid naisi, kes elavad Mustamäel ja Lasnamäel ning vaatavad nädalavahetuseti kindlaid YouTube kanaleid, siis ei pruugi sa oma reklaami näha, kuna oled Kristiines. See on lihtsalt üks näide, aga väga sageli ettetulev olukord.

Mida saan teha, et oma reklaami siiski vaadata?

Kui teed koostööd digiturunduse agentuuriga või digiturundajaga, siis kirjuta talle e-mail või helista ning palu, et saadaks eelvaate lingi (või ekraanitõmmise) mõnest reklaamist. Seda on Google Ads keskkonna vahendusel väga lihtne teha.

Kui töötad ise oma reklaamide kallal ning ülemus nõuab visuaalset tõestust, et mis on digiturundus ja et kas sa päriselt ka reklaami teed, siis tulevad kasuks järgmised sammud:

  1. Ava Google Ads keskkond ja mine õige konto kõikide kampaaniate vaatesse.
  2. Klikka meelepärase kampaania peale.
  3. Vali vasakpoolsest menüüst „reklaamid ja -laiendid“.
  4. Alusta reklaami muutmist, vajutades pliiatsi ikoonile.
  5. Parempoolsel küljel peaksid kuvama mobiilivaates ja desktop vaates reklaaminäidised (võib-olla pead adblockeri sellel lehel välja lülitama).
  6. Saada uhkusega oma screenshot’id ülemusele. Sellega aitavad Snipping Tool sinu arvutis (otsi start menüü ribast) või näiteks tasuta Lightshot plugin.

Artikkel meeldis?

Liitu uudiskirjaga

Nagu uudiskirjad ikka, aga kaks korda kuus ja võimalikult praktiline.

        Tutvu teenuste ja hindadega

        Vaata ka meie teisi artikleid

        Tutvu teenuste ja hindadega

        Vaata ka meie teisi artikleid