Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema

Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.
Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Google reklaam MTÜde jaoks: levita edukalt sõna

Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaam aitab inimesteni jõuda ka neil, kelle eesmärgiks ei pruugi olla otseselt tooteid müüa või kasumit teenida.
MTÜde jaoks on tähtis jõuda inimesteni, kes hoolivad ja tahavad aidata. Google reklaam aitab seda teha, sest saad oma sõnumit näidata neile, kes otsivad sarnast infot.
Google reklaami kaudu saab MTÜ leida annetajaid, vabatahtlikke ja uusi toetajaid ilma suure rahakuluta.
Miks Google reklaam on MTÜle kasulik
Paljud inimesed otsivad Google kaudu infot teemade kohta, mis on seotud MTÜ tegevusega. Kui kasutad Google reklaami, ilmub sinu sõnum just nende inimeste ette, kes huvituvad sarnasest teemast.
Nii on suurem võimalus, et inimene külastab sinu kodulehte ja toetab tegevust, olgu selleks annetus, üritusel osalemine või vabatahtlikuks tulemine.
Google reklaami Ad Grants annab tasuta reklaami
MTÜ saab kasutada Google Ad Grantsi võimalust, mis annab kuni 10 000 dollarit kuus tasuta reklaamiraha. See võimaldab reklaami kasutada ilma, et peaks oma eelarvest kulutama.
Selleks peab MTÜ vastama Google tingimustele ja looma reklaamid, mis toovad inimesi organisatsiooni kodulehele.

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.
Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Kuidas eelarvet planeerida
Kuigi Ad Grants võimaldab tasuta reklaami, on mõistlik planeerida, kuidas igapäevane reklaamikulu jaguneb. Võid seada päevapiirangu, näiteks 10–20 eurot päevas, et reklaamid jookseks ühtlaselt ja jõuaksid rohkemate inimesteni.
Kui kasutad ka enda eelarvet, jälgi, millised kampaaniad toovad rohkem annetusi või liitujaid, et raha läheks sinna, kus see töötab kõige paremini.
Maandumisleht on edu võti
Reklaami klikkinud inimene jõuab maandumislehele. See leht peab olema selge, lihtne ja kiirelt loetav.
Lisa tegevuskutsed (CTA), näiteks “Anneta kohe”, “Liitu uudiskirjaga” või “Tule vabatahtlikuks”. Need kutsed peaksid olema lehel nähtavad ka mobiilis, sest paljud inimesed kasutavad telefoni.
Kontrolli, et leht avaneks kiiresti, sest aeglane leht võib inimesed ära hirmutada.
Reklaamide seadistamine ja märksõnad
Vali märksõnad, mida inimesed otsivad. Mõtle, mida inimene kirjutaks Google otsingusse, kui ta soovib sinu tegevuse kohta rohkem teada saada.
Kirjuta lühikesed ja ausad reklaamtekstide pealkirjad, näiteks “Aita loomade eest hoolitseda” või “Toeta vaimse tervise abi”. Väldi eksitavaid sõnumeid, sest need võivad usaldust vähendada.
Reklaami tekst peaks olema konkreetne, selge ja kutsuma inimesi midagi tegema, näiteks “Anneta kohe” või “Uuri, kuidas saad aidata”.
Usalduse loomine
Usaldus on oluline. Lisa reklaami ja maandumislehele info MTÜ tegevuse kohta. Näita, kuidas annetused on aidanud või kui palju inimesi on juba toetanud.
Kui inimesel tekib usaldus, on tal lihtsam teha annetust või liituda MTÜ tegevusega.
Tulemuste mõõtmine ja analüüs
Google reklaami kasutamisel tuleb jälgida, kui palju inimesi reklaami näevad ja kui paljud klikivad. Samuti saad mõõta, mitu inimest annetavad või liituvad uudiskirjaga.
Google reklaami enda statistika näitab klikid ja näitamised, kuid soovitav on kasutada ka Google Analyticsit. See aitab näha, kuidas inimene lehel liigub ja milliseid tegevusi ta teeb.
Samuti saad seada konversioonid (nt annetuse vormi täitmine) ning jälgida, millised reklaamid toovad päriselt tulemusi.
Ole järjepidev ja testi
Google reklaam ei pruugi kohe anda suuri tulemusi. Oluline on reklaame testida, muuta märksõnu ja katsetada erinevaid reklaamitekste.
Kui näed, mis töötab, saad selle põhjal reklaami paremaks teha. Järjepidev töö ja katsetamine aitavad lõpuks leida lahenduse, mis toob rohkem toetajaid ja aitab MTÜ-l oma eesmärke saavutada.
Kokkuvõte
Google reklaam on MTÜdele hea võimalus oma sõnumit levitada, leida toetajaid ja koguda annetusi. Kui kasutad Google Ad Grantsi, saad seda teha tasuta.
Oluline on teha lihtne ja kiire maandumisleht, seada selged tegevuskutsed ning jälgida reklaamide tulemusi. Reklaami kasutamine aitab MTÜl jõuda inimesteni, kes hoolivad ja soovivad aidata.
Kui soovid oma MTÜ tegevust nähtavaks teha ja leida uusi toetajaid, proovi Google reklaami kasutamist juba täna.