Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema

Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.
Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
Google reklaami esimesed 90 päeva uuele ettevõttele

Joonas Väli
SEO Spetsialist
Google reklaami kasutamine on üks parimaid viise uue ettevõtte turundamiseks. See aitab sul saada kiiresti nähtavust ja uusi kliente.
Kuid ilma plaanita võib Google reklaami tarbeks mõeldud raha lihtsalt raisku minna.
Selles artiklis näitame, kuidas läbida oma esimesed 90 päeva Google reklaamiga nii, et see tooks tulemusi ja aitaks su ettevõttel kasvada.
0-30: kampaania seadistamine ja testimine
Esimesel kuul on kõige olulisem õigesti alustada. Esiteks loo Google reklaami konto ja seadista konversioonide jälgimine.
See tähendab, et saad teada, millised reklaamid ja märksõnad toovad sulle päriselt kliente või päringuid. Selleks kasuta Google Analytics 4 ja Google reklaami konversioonijälgimise võimalusi.
Alusta reklaamidega, mis on kitsalt sihitud. Vali märksõnad, mida inimesed tõesti otsivad ja mis on sinu ettevõttele olulised.
Parim on valida pikema ja täpsema sõnaga märksõnu, sest need on odavamad ja tõenäoliselt toovad paremaid kliente.
Pane eelarve väiksemaks, näiteks 5 kuni 15 eurot päevas, et testida, mis töötab.
Loo esimene kampaania ja kirjuta selged reklaamtekstid. Kasuta kindlasti ka reklaamilisandeid, näiteks telefoninumbreid või lisalinke, et inimesed saaksid lihtsamini sinuga ühendust võtta.
Väldi alguses liiga laia sihtimist või broad match märksõnu, sest need võivad kulutada raha otsingutele, mis ei ole sinu jaoks olulised.
Kõige tähtsam on sellel perioodil andmeid koguda ja tähelepanelikult tulemusi jälgida.

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.
Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.
Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.
31–60: kampaaniate optimeerimine ja kohandamine
Kui esimesed 30 päeva on möödas, siis on aeg kampaaniaid parandada. Vaata üle, millised märksõnad toovad sulle kõige rohkem kasu ja millised hoopis raiskavad raha.
Kõik märksõnad, mis ei tööta, pane negatiivsete märksõnade hulka. See tähendab, et sinu reklaami ei näidata enam otsingutele, mis ei too sulle kasu.
Testi erinevaid reklaamtekste. Tee vähemalt kaks või kolm versiooni ja vaata, milline töötab paremini. Samuti kontrolli, et sinu koduleht, kuhu reklaam suunab, oleks kiire ja mobiilis hästi kasutatav.
Kui inimesed jõuavad lehele ja see on aeglane või segane, siis nad lahkuvad ja sina kaotad võimaliku kliendi.
Kui sul on juba piisavalt konversioonidega andmeid (näiteks vähemalt 15 päringut või müüki), siis võid hakata kasutama automaatse pakkumise strateegiaid.
61–90: kasvu ja laiendamise faas
Kui oled esimesed kaks kuud testinud ja optimeerinud, siis kolmas kuu on hea aeg laiendada. Kui kampaaniad toovad kasumit või vähemalt katavad oma kulud, siis tõsta kampaaniate eelarvet 10 kuni 20 protsenti.
Lisa uusi märksõnu, mis on sarnased nendega, mis on juba hästi töötanud. Samuti võid hakata kasutama remarketingu kampaaniaid. See tähendab, et reklaamid näidatakse inimestele, kes on juba sinu kodulehte külastanud, aga pole veel ostu teinud. See aitab sind meelde tuletada ning müüki suurendada.
Analüüsi ka kampaaniate kasumlikkust ehk ROI-d. Kui saad tagasi rohkem kui reklaamile kulutad, siis on Google reklaam sinu ettevõttele hea kasvukanal.
Kui mitte, siis mõtle, mida saaks veel muuta või kas tasub proovida teisi reklaamikanaleid.
Kokkuvõte ja soovitused
Google reklaami esimesed 90 päeva võivad olla sinu ettevõtte jaoks väga olulised. Alguses on tähtis väikeste sammudega alustada, hästi testida ja tähelepanelikult andmeid jälgida. Järjepidev optimeerimine ja mõistlik eelarve juhtimine toovad edu.
Kui paned selle plaani täpselt ellu, siis on suurem võimalus, et su Google reklaam toob sulle uusi kliente ja kasvatab äri. Ära unusta, et iga ettevõte on erinev, seega järgi tulemusi ja kohanda strateegiat vastavalt oma vajadustele.
Kui vajad abi Google reklaami kampaania käivitamisel või soovid, et aitaksin sul oma reklaamiga paremaid tulemusi saavutada, võid minuga ühendust võtta.