Google Ads reklaamid tootmisettevõtetele - leia kliendid ning pane nad tegutsema

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Google reklaam tootmine

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.

Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.

Google reklaamide jälgimine üle mitme konto: kuidas seda teha?

Joonas Väli

Joonas Väli

SEO Spetsialist

Google reklaamide puhul on analüüs oluline, kuid kui haldad mitut kontot, võib tulemuste jälgimine keerukaks osutuda.  

Iga konto võib mõõta konversioone natuke erinevalt, mis teeb andmete võrdlemise raskeks.

Selleks, et saada selge ülevaade, mis toimib ja mis mitte, on olemas lahendus: kontodeülene konversioonide jälgimine. 

See võimaldab kasutada sama konversioonide seadistust mitmes erinevas reklaamikontos. Nii on kogu mõõtmine ühtne, andmed võrreldavad ja tulemused usaldusväärsemad.

Allpool selgitame täpsemalt, mis see süsteem on, miks see kasulik on ja kuidas seda seadistada.

Mis on kontodeülene konversioonide jälgimine?

Google reklaamis tähendab “konversioon” mingit kasulikku tegevust, mille inimene su veebilehel teeb – näiteks ost, kontaktivormi täitmine või uudiskirjaga liitumine.

Tavaliselt seadistatakse need mõõtmised igas reklaamikontos eraldi. Kui sul on näiteks kaks kontot – üks Eesti ja teine Läti turu jaoks –, siis peaksid igas kontos uuesti määrama, millised tegevused on konversioonid ja lisama vastavad jälgimiskoodid.

Kontodeülese jälgimise puhul tehakse see seadistus ainult ühes kontos (või halduskontos ehk MCCs) ja jagatakse seda teiste kontodega. 

Kõik kasutavad sama konversioonide mõõtmise allikat, mis teeb tulemused võrreldavaks ja lihtsustab reklaami haldamist.

Google reklaamide analüüs

Google reklaam pole just iga tootimsettevõtte turunduse arsenalis juhtival positsioonil. Mõni võib-olla ei teegi seal reklaami. Tihti on asjad nii et kord on töömahud mitu kuud ette täis ja teinekord pole töölistele töödki ette anda. Tänases majanduskliimas tuleks siiski rohkem kastist välja mõelda, et kokurentsis püsida.

Google reklaam tootmine

Kes varem pole pidanud turundust tegema on täna olukorra ees, kus tundmatu maastik tuleb kriitilise kiirusega enda kasuks tööle panna. Tihtipeale tähendab see kergesti välditavate vigade tegemist ja ülemäära kõrgeid konversioonihindasid.

Suunavad hunnikute viisi raha Google reklaamide kampaaniatesse, kuid vastu saadakse väga vähe või mitte midagi. Liiklus veebilehel suureneb, aga arvestades investeeritud summasid on päringuid ja müüki vähevõitu.

Sageli pannakse sellises olukorras kogu digiturundus pausile või vahetatakse suunda. Tegelikult on Google reklaam tootmisettevõtetele kõrge potentsiaaliga suund, kui veidi süveneda ning eeltöö korrektselt ära teha.

Miks see kasulik on?

1. Täpsem võrdlus eri kontode vahel

Kui kõik Google reklaamide kontod mõõdavad konversioone ühtemoodi, saad võrrelda kampaaniate tulemusi ilma moonutusteta. 

Näiteks näed, millises riigis sinu reklaamid toovad rohkem müüke või kus inimesed sagedamini Google reklaamide tõttu päringu teevad.

2. Nutikam pakkumine töötab paremini

Google reklaam kasutab nn nutikat pakkumist (smart bidding), kus süsteem ise otsustab, millistel märksõnadel ja millal tasub rohkem pakkuda. See põhineb varasematel konversioonidel. 

Kui kõik kontod annavad sama kvaliteediga andmeid, saab Google paremini ennustada, millal reklaam toob müügi. See tähendab madalamaid kulusid ja paremat tulemust.

Näiteks kui üks inimene klõpsab reklaamile kell 22 õhtul ja ostab midagi, õpib Google, et see aeg ja kasutaja tüüp on väärtuslik. 

Järgmisel korral teeb ta selles olukorras kõrgema pakkumise, sest konversiooni tõenäosus on suurem.

3. Vähem tehnilisi vigu

Kui sul on mitu kontot ja igas erinevad jälgimisseaded, võib mõni silt ununeda või minna katki. 

Kui kasutad ühte jagatud konversioonisätet, on kogu jälgimine tsentraalne ja lihtsamini hallatav.

4. Kiirem ja selgem aruandlus

Kui töötad Google reklaamide agentuuris või haldad mitme ettevõtte Google reklaame, on sul võimalik näha kõikide kontode tulemusi ühest kohast. Nii ei pea sa igast kontost eraldi numbreid koondama.

Kuidas kontodeülest jälgimist seadistada?

Siin on lihtne juhis, kuidas kontodeülene jälgimine tööle panna:

  1. Vali üks põhiline konto, kus konversioonid seadistad. Tavaliselt on see MCC ehk halduskonto.

     

  2. Lisa oma veebilehele Google konversioonisilt. Selleks saad kasutada Google Tag Managerit või panna sildi otse koodi.

     

  3. Seo kõik seotud reklaamikontod sama MCC kontoga. Ilma selleta ei saa andmeid jagada.

     

  4. MCCs loo konversioonitoimingud (nt „ost“ või „vormi täitmine“) ja vali, et neid kasutavad ka teised kontod.

     

  5. Kontrolli jälgimise töötamist – kasuta näiteks tööriista Google Tag Assistant.

Kontodeülene konversioonide jälgimine on kasulik kõigile, kes haldavad rohkem kui üht Google reklaami kontot. See muudab andmed selgemaks, kampaaniad tõhusamaks ja töö lihtsamaks.

Kui sul on mitu turgu, brändi või teenust, siis tasub kindlasti kaaluda selle süsteemi kasutuselevõttu. Aja- ja rahasääst on märgatav.

Kui vajad abi seadistamisel, võid alati pöörduda turunduseksperdi poole või uurida Google juhendmaterjale. 

Aga esimeseks sammuks piisab sellest, kui hakkad oma praeguseid jälgimisseadeid üle vaatama ning võtad eesmärgiks samm-sammu haaval paremate tulemusteni liikuda.

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid