Kuidas turundada majanduslikult raskel ajal

Tanel Vetik

Tanel Vetik

Digistrateeg

Majanduslikult keeruline aeg ei tähenda et turult raha otsa oleks saanud. Tehingud lihtsalt juhtuvad aeglasemalt ja kliendid mõtlevad veidi kauem. Tähtis on sel ajal teha kahte asja:

Kuidas turundada majanduslikult raskel ajal
  • Hinnata ringi enda turundus- ja müügilehter. Seda siis varasema kiirema tsükli pealt aeglasema ja potentsiaalselt kallima esmaostu peale.
  • Vaadata üle enda kliendiprofiil. See peaks olema iga turundusplaani keskne osa, aga eriti oluline on see tihedama konkurentsi ja keerulise majanduse ajal.

Rõõmusõnum on see, et kui raskel ajal enda turundus ja müük targasti üles ehitada, siis on parematel aegadel edu kordades suurem. Ootama ei tohi jääda, sest niisama ei lähe midagi paremaks. Tegutseda tuleb. Siin minu soovitused, mida juba täna saad teha.

Kuidas turundada majanduslikult raskel ajal

Tanel Vetik

Tanel Vetik

Digistrateeg

Majanduslikult keeruline aeg ei tähenda et turult raha otsa oleks saanud. Tehingud lihtsalt juhtuvad aeglasemalt ja kliendid mõtlevad veidi kauem. Tähtis on sel ajal teha kahte asja:

  • Hinnata ringi enda turundus- ja müügilehter. Seda siis varasema kiirema tsükli pealt aeglasema ja potentsiaalselt kallima esmaostu peale.
  • Vaadata üle enda kliendiprofiil. See peaks olema iga turundusplaani keskne osa, aga eriti oluline on see tihedama konkurentsi ja keerulise majanduse ajal.

Rõõmusõnum on see, et kui raskel ajal enda turundus ja müük targasti üles ehitada, siis on parematel aegadel edu kordades suurem. Ootama ei tohi jääda, sest niisama ei lähe midagi paremaks. Tegutseda tuleb. Siin minu soovitused, mida juba täna saad teha.

Kuidas turundada majanduslikult raskel ajal

Majanduslikult keeruline aeg ei tähenda et turult raha otsa oleks saanud. Tehingud lihtsalt juhtuvad aeglasemalt ja kliendid mõtlevad veidi kauem. Tähtis on sel ajal teha kahte asja:

  • Hinnata ringi enda turundus- ja müügilehter. Seda siis varasema kiirema tsükli pealt aeglasema ja potentsiaalselt kallima esmaostu peale.
Kuidas turundada majanduslikult raskel ajal
  • Vaadata üle enda kliendiprofiil. See peaks olema iga turundusplaani keskne osa, aga eriti oluline on see tihedama konkurentsi ja keerulise majanduse ajal.

Rõõmusõnum on see, et kui raskel ajal enda turundus ja müük targasti üles ehitada, siis on parematel aegadel edu kordades suurem. Ootama ei tohi jääda, sest niisama ei lähe midagi paremaks. Tegutseda tuleb. Siin minu soovitused, mida juba täna saad teha.

Eeltöö, kliendi tundmine ja analüütika

Turunduse eelarve peab olema andmetega seotud. Heal ajal saab küll veidi rohkem testimist endale lubada, et kiiresti kõige kasumlikum strateegia kokku panna. Kehvematel aegadel tuleb maksimaalsel määral kõrge tasuvuse suunas liikuda.

Et teaksid kuhu raha panna, peab olemas olema:

  • Täpne ja usaldusväärne andmete mõõtmine.
  • Ajalooline ülevaade numbritest, ehk mis raha eest millised numbrid läbi aja on tulnud. Kui puudub usaldusväärne võrdlusmoment, siis ei saa ka tuleviku osas ennustusi/hüpoteese teha.
  • Keskmise kliendi eluea väärtuse arvutus ja hinnakalkulatsioon kui palju oled uue kliendi eest valmis maksma.

Nende kolme pealt saab kiiresti öelda, mis raha eest peab ostukorvi lisamine või päring kodulehe peal juhtuma. Seejärel paneme paika kuidas neid konversioone juurde saada.

Oma kliendi tundmine ja elav kliendiprofiil on turunduse vundament. Kui tunneme oma klienti hästi, siis oskame kõik sisutekstid, postitused, reklaamid, e-kirjad jne. nende muredele ja vajadustele üles ehitada. Vastasel juhul riskime enda aja raiskamise ja potentsiaalse kliendi võõrandamisega.

Eriti oluline on see tänasel AI ja ChatGPT ajastul, kus oma klienti tuleb tehisarust paremini tunda. ChatGPT-tasemel sisu ja analüüsid hakkavad olema uus standard. Kõige selle keskel väljapaistmiseks tuleb oma klienti paremini mõista kui seda suudab ChatGPT kõigile teistele ette anda. Juba täna on suurem osa aktiivselt ringlevast sisust robotite kirjutatud, mis tulevikus aina suurema osa inimestest kaubamärgist võõrandab.

Võidavad ainult kõige andekamad ja huvitavamad ning kõige personaliseeritumad, kus lugeja tunneb et üle pika aja esimest korda üks ettevõte päriselt mõistab tema probleemi.

Turunduse strateegia ja kasumlikkuse püüdmine

Kehvematel aegadel suureneb vajalik brändipuutepunktide arv, et külm sihtrühm kliendiks muuta. Räägiti 6-8 puutepunktist, aga täna on see pigem nagu 15-17. Inimesed tahavad kindlad olla ja keegi ei taha üle saada.

Teisalt muudab see enamus turundajate jaoks klientide saamise ca 2.5x kallimaks. Päringute hinnad tõusevad, uue ostukorvi lisamise hind tõuseb, reklaamide ROAS langeb, aga kodulehe külastatavus justkui püsib. Inimesed lihtsalt ei osta ega tee päringuid.

Samal ajal töötavad konkurendid usinalt edasi (kui mitte veel usinamalt, sest neil on ka tööd vähem kui varem) ja klienti pommitatakse müügisõnumitega, suurendades reklaamipimedust.

Välja murrab sellest nii, et ehitad põhjalikuma turunduslehtri. Selmet teha lihtsalt Facebook Lead Gen reklaam või Google Ads otsingureklaam ja loota parimat, kasuta näiteks taasturunduse reklaame, tee display reklaame juba kodulehel käinud inimestele, kasuta lookalike sihtimist jne.

Meil on vaja saada need 15-17 puutepunkti targemalt kätte kui varem. Tuleb olla kaval ja mitte kulutada reklaamiraha tarbetult laia sihtrühma peale. Tee kindlaks et vähemalt 80% sinu sihtrühmast on päriselt need inimesed keda tahad kätte saada.

Näiteks Facebooki huvigruppi sattumiseks, piisab ainult mõnest sekundist. Juba oled huviline. Sõber jagas kassivideot, kus kass ilmub kaadrisse alles 5. sekundil. Ootasid ära et näha mis juhtub, tundus igav, läksid edasi – juba järgmisel lehel saad kassitoidureklaame, sest oled lemmikloomahuviline. Endal pole võib-olla kunagi kassi olnudki. Ometi Facebook reklaamide puhul maksad tavakorras reklaami vaatamiste eest.

Kulude optimeerimine ja olemasoleva süsteemi parandamine

Järgmine oluline samm on teha samaväärilist tööd väiksemate kuludega. See tähendab tööriistade tasud, tööjõukulud, todebad ülesanded mida tegelikult saab automatiseerida, Delfi uudiste scrollimine (mida tegelikult ei peaks nii tihti tegema kui seda tehakse).

Auditeeri nii enda meeskonna kui ka enda päevakava. Mille peale kulub aeg ja kas piisavalt suur osa sellest ajast läheb rahateenivate tegevuste alla. Automatiseeri, eemalda ja delegeeri muud tegevused – eriti need mis ei teeni sinu ettevõtet või on tulusamad kellelegi teisele delegeerida.

Auditeeri enda majasisesed kulud. Kui selgub et turundusjuht peab tegema 5 inimese töö, aga jõuab ainult 3, siis järsku on aeg kaasata keegi protsesse arendama ning AI enda ettevõttesse integreerida. Või palgata virtuaalassisent.

Vaata üle enda kodulehe sisutekstid, enda uudiskirjade templiidid, enda reklaamtekstid, kuidas müügitöölised klientidega suhtlevad jne. Kõik sisutekstid esindavad sinu firmat virtuaalruumis. Kui tekstid, pildid ja videod on aegunud või igavad, lähevad kliendid sinna, kus neid paremini mõistetakse. Tee kindlaks et sinu leht on just see kuhu nad lähevad.

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid

Tutvu teenuste ja hindadega

Vaata ka meie teisi artikleid